Kalium pienentää aivohalvauksen riskiä

SATS DAILY: Runsaasti kaliumia sisältävän ruoan syöminen vähentää riskiä sairastua aivohalvaukseen.

Lisäksi kalium pienentää riskiä sairastua sydän- ja verisuonitauteihin. Näin väittää vastikään julkaistu italialainen tutkimus.

Selityksen uskotaan olevan siinä, että kalium alentaa verenpainetta erityisen paljon juuri niillä henkilöillä, jotka kärsivät kohonneesta verenpaineesta. Lisäksi kalium ehkäisee tutkijoiden mukaan verisuonten seinämien paksuuntumista.  

Kaliumia on paljon esimerkiksi hedelmissä ja vihanneksissa sekä kalassa, siipikarjan lihassa ja maitotuotteissa. Viidestä annoksesta hedelmiä ja vihanneksia päivässä saa riittävän määrän kaliumia suojaamaan sairauksilta, sanovat italialaiset tutkijat. 

Lähde: www.sund.nu 

Laihduttaminen ravintolisien avulla?

SATS Q&A: Laihduttaminen ravintolisien avulla?

Kannattaako heti kuntoilun jälkeen syödä?

SATS Q&A: Kannattaako heti kuntoilun jälkeen syödä?

Laihduttaminen ravintolisien avulla?

SATS Q&A: Laihduttaminen ravintolisien avulla?

Tehokasta sisäpyöräilyä

SATS MAG: SATSin Personal Trainer Camilla Ringström neuvoo:

Nukkumalla lisää älyä... ja voimia

SATS MAG: Kun nukut hyvin, keho palautuu. Huono uni voi aiheuttaa masennusta, diabetesta, ylipainoa sekä sydän- ja verisuonitauteja.